2012. március 15., csütörtök

SZINGAPÚR (1-2. nap)

Asia tour II., 1. nap
Csütörtök este 5-kor landoltunk SINGAPORE Changi Airport-on. Ellenőrzés, határ, csomag felvétele, irány a metro.
Egy kevéssé barátságos sor állt a jegyautomatánál. Mikor sorra kerültem kiderült, hogy nem lehet bakkártyával fizetni. Na oké... Bőrönddel vissza két emeletet, ahol az pénzautomatákat láttuk, készpénz fölvétele, vissza le a jegyautomatához. Ismét sor, végre én következek. Második sokk: nem fogad el az automata 50 dollárost. Grrrrr... miért nem néztem ez meg korábban???
Elmegyek pénzt váltani, majd újra sorbaállás a jegyautomatánál. Végre kiköpi a jegyeket a gép, mi pedig fölszállunk a jó metróra, de leszállunk egy rossz állomáson(a hotel rossz infót adott). Vissza a metróra, egy megállóval arrébb leszállás. Fölmegyünk a felszínre, 28 fok, 90%-os páratartalom. Ezt szívesen elviselném az év minden napján :). A felszínen egyik járókelő sem tudja, hogy hol van a Chin Swee Road, és persze egy tábla se jelzi hollétét. Elindulunk valamerre, majd totális kilátástalanság miatt végül taxiba ülünk, ami gurul 300 métert(végig áll a dugóban), és fizetünk 10,2 SGD-t.

A hotel neve: Re! Hotel.

Még be se mentünk, már az üvegajtón át feltűnik egy ismerős arc mosolya :). Dóri az, a testvérem, aki Szingapúrban él egy ideje.
Az ő ötlete volt ez a hotel, mert jó helyen van(közel a metro, gyalog 15 perc a központ), nem drága, na és nem utolsó sorban: nem átlagos!!! Ez egy design hotel :).
Mutatom a szobánkat(retro stílus):

Apa mókázik a liftben

A hotel reggeliző helye

Zuhanyzással lemostuk az út porát, majd Dórit követve bevetettük magunkat Szingapúr éjszakájába.
Gyalog mentünk a központ Riverside point (Clark Quay, Boat Quay) részére, ami a nyüzsgő éjszakai életről, és a csodás kilátással rendelkező folyóparti éttermeiről híres, ahol helyi ételeket kínálnak.
Az első italainkat ingyen kaptuk. Megkóstoltam a híres szingapúri koktélt(gin, mangó, lime....), nagyon nyami volt.
Több dolgot is rendeltünk, és mindenki evett mindenből.
Csípős-savanyú rákleves(curry, sok citromfű, gomba...). Ez nagyon-nagyon más mint nálunk ismert kínai csípős-savanyú trutyis leves.
Rendeltünk még valami fokhagymás zöldet, de nem tudom a nevét; tofus-zöldséges rizstésztát és gyömbéres-zöldbabos halat. Szuper finom volt minden!

"állatkert"

Tesók:)

A folyó partján vacsizva ezt a kilátást néztük :)

Tofus tészta finom zöld valamivel

Jóllakva sétáltunk egyet a központban. Mindenütt zene szólt. Szuper volt a hangulat!

Bolondoznak :D

Az roszlán fejű, hal testű Merlin szobor a város szimbóluma.
A háttérben az Esplanade kulturális központ (durian formájúra építették).

Bal oldalt: Singapore Flyer óriáskerék
Középen: Kagyló formájúra épített Art Museum
Jobb szélen: Marina Bay Sands , hotel.

Amikor 7 hónappal ezelőtt jártam Singapore-ban, fotókkal beszámoltam már ezekről az építészeti csodákról, de mivel akkor esti képeket nem készítettem, most feltétlen be kellett pótolni :).

Apával éjfél után értünk vissza a hotelbe. Reggel sikeresen kinyomtam a fél8-as ébresztőt(persze ez az esemény még csak nem is rémlik). Apa órákkal később azzal keltett fel, hogy "Ébresztő, már 10 óra van, elaludtunk, már rég a várost kéne róni".
És valóban így van. Mivel még ma továbbrepülünk, csak délután 4-ig van időnk Szingapúrozni, mert 18.20-kor megy majd a gépünk Borneo-ra.
Extra gyors öltözés és pakolás következett. Még sose sikerült ennyire hamar elkészülnünk :).
A közeli metrómegálló(Outram Park Station) mellett, az Ananas Cafe-ban reggeliztünk fejenként 2 dollárért (1 szingapúri dollár = 176 Ft). Apa valamilyen halas-tojásos ételt rendelt(aztán sült tofut kapott), én pedig chicken rise-t. Kértünk még teát is, apa meleget, és hideget. Aztán jött a magyarázkodás a tea elkészültekor, hogy már elnézést kérek, de teát rendeltünk, nem pedig kávét, aztán meg ők magyarázkodtak, hogy ez tea, nem pedig kávé. Na oké...
Volt egy kis furcsa íze, de azért sikerült felfedezni benne a teát is :). A kaja szuper volt(később ebédelni is ide jöttünk).

Jóllakva bementünk a metroállomásra, és az automatából vettünk jegyet. Az automata érintőképernyőjén be kell jelölni, hogy hová szeretnél menni, és ennek megfelelően kell fizetni. Kb. 1-3 dollár körül fizettünk egy-egy metrózás alkalmával.

LITTLE ITALY
Azért szeretem annyira a világvárosokat, mert ezeken a helyeken csupán már önmagában az is szórakoztató, ha figyeled a szembejövő, különböző rasszból származó emberek arcait.
Singapore-ban sok a kínai, sok az indiai, a maláj...
Egy-egy rassz szeret egy helyre tömörülni, mert ugye "egységben az erő" :). Little India nagyon színes. Az üzletek, piacok főleg indiai ételeket kínálnak, a ruhaboltok pedig indiai ruhákat.
Sétáltunk egy nagyon, megnéztünk egy szabadtéri és egy zárt piacot.
Ide is érdemes volt eljönni!

ORCHARD ROAD
A shopping centrum :). Én még életemben nem láttam ennyi Rolex-et, gyémántékszert és Loui Vuitton-t áruló boltot. Persze minden eredeti, méregdrága.

Egy ölelést mindenki megérdemel :D

Elmetrótunk az ESPLANADE megállóhoz, hogy a tegnap este látott építészeti csodákat megnézzük világosban is, majd következett a RAFFLES PLACE, hogy lássunk sok-sok felhőkarcolót és szingapúri üzletembert.

Vissza a hotelbe, cuccot magunkhoz, vissza a metróhoz, mely a reptér Terminal 2-höz röpít el.
Innen Sky train-el lehet átjutni az 1-es terminálhoz.
Becsekkolás, majd bent a gate-nél csatlakozott hozzánk a munkából megjövő Dóri is.
Repcsire föl. Csak semmi kényelem vagy luxus, AirAsia-val, az egyik helyi legolcsóbb légitásasággal repülünk Borneo szigetre.

1. Csodás csodás együtt (majdnem) a család!

Jó Borneózást! :)

2. Válaszok
    1. ettől a tetején összekötött negyedik épülettel épülethármastól még mindig frászt kapok :D