2011. augusztus 2., kedd

Kuta (Bali, 2-3.nap)

Két "apró" problémánk volt a szállással(Champlung Mas Hotel Legian). Túl drága volt (Kb. 7000 Ft/éj) és nem volt wifi. Évikének az élet nem élet wifi nélkül. Dórikának elég, ha van meleg víz és nincs bogár. Persze sikerült bogarat találnia az ágyban(bedbug?), én meg eltapostam valami ugráló izét a földön, amiből egy adag vér fröccsent ki. Indult a találgatás, vajon mik ezek a lények. Szerintünk az ugráló egy bolha volt, az ágy-lény pedig bed bug(ettől nem lehet aludni úgy csíp).
Elhúztuk az ágyat a helyéről, hogy alá nézzünk(találtunk szemetet), és tüzetesen átvizsgáltuk az ágyneműt és matracot, hogy van-e még bogár. Nem volt, nagy röhögés közepette lefeküdtünk aludni. Egyszer csak elkezdtem kiabálni, hogy "Dóri, vigyázz egy csomó bogár!!!!". Sikítva ugrott arrébb. Poén, de elhitte :) :) :). Nem könnyű DC.Dórival egy ágyban aludni, mert még demarkációs vonalat is húz. Ami jó, hogy nem hallja hogy horkolok(pedig állítólag néha igen), én meg nem hallom hogy csikorgatja a fogát(pedig állítólag néha igen). Úgy döntöttünk, két estét maradunk.
Azzal szórakoztunk az első két nap, hogy felfedezzük Kuta-t, ami arról híres Balin, hogy a világ minden tájáról érkeznek ide szörfösök. Van egy halom turista(főleg kigyúrt testű szőke ausztrál szörfösök), millió szuvenír bolt, este nagy bulik...beach hangulat.
Végigsétáltunk a Legian street-en (központi utca) egészen a központig, majd visszafelé már a tengerparton jöttünk. Atya ég mekkora partra vetett medúzákat láttunk! Gyermekfej nagyságúak... Hát ha egy ilyen szembe jönne a vízben, tuti ki tudna nyírni :).

Kuta ici-pici utcákból áll, gyakran járda sincsen. Erős szmogot érezni a levegőben, amit a melletted másodpercenkét elhúzó 10 robogós okoz. Baromi félelmetes az egész, bár mi már csak röhögünk rajra, hogy "ilyen nincs!".. Totál káosz. Nincsen trafi, nincsen szondázás... mindenki azt csinál amit akar. A helyiek azt szokták, hogy családostul ülnek fel egy robogóra(papa,mama, mama egyik karjában újszülött, és lóg valahol rajtuk még egy nagyobbacska gyerek is). Bukósisak nuku, de az sms-t azt írják mikor éppen nem kell kanyarodni :). Millió bolt, de turistát alig láttam bennük, szóval nem értem miből élnek meg. Alkudozni tuti lehet :). Árulnak szappant, teát/kávét, üvegbetétes tálakat, ruhát, hamis rolex órát, fából faragott hatalmas műbránereket(végén sörnyitó)...etc. Percenként szólítanak le akarsz-e masszázst, manikűrt, transzportot(robogóval elvisz pénzért bárhová)...stb. A helyiek picik, sötétek(bőrszín), picit vágott szeműek, többségük beszél angolul, kedvesek, segítőkészek. Volt egy csávó, aki miután segített belőni a térképen, hogy hol is vagyunk, megpróbált szájon csókolni. Na ő túl kedves volt.... :).
Egyébként hatalmas nagy arcok vannak, ti is spanolnátok velük, egyszerűen nem lehet megállni röhögés nélkül mikor egyik-másik ilyen figurába belebotlasz. Nagy a szövegük, meg az egész kisugárzásuk egy poén. De itt ez a feeling. Szörfös élet, sunshine, drog, szabályok sehol, mindenki happy és kicsit buta, buli van, barátkozás ezerrel.

Találtunk egy bőgő kislányt, leesett a bicikli lánca, segítettünk visszarakni, nagyon cuki volt.... aztán próbáltam lefotózni egy csapat suliból hazafelé tartó kölyköt, akik zavarba jöttek a fotózástól és összeütköztek egymással, fel is borultak jópáran, nagyon viccesek voltak.

Van a hotelben két öreg lány, akik szuper nagy arcok. Ölelgetik a hotel dolgozóit, totál be van mázolva a képük, vicces ahogyan vonulnak :). DC.Dóri kiszúrt egy Hungarian and seafood restaurant táblát, hát megnéztük mi az :D. Már a sarkon megszólított minket egy magyar hang, Richárd volt az, aki már jó pár éve itt él édesapjával, és nyitottak egy éttermet is. A srác nagyon poén, Bali-hoz illően szuper laza. Kaptunk pár jótanácsot, bulitippet a szigettel kapcsolatban, és megbeszéltük, hogy másnap is visszanézünk.

Szétnéztünk szállás ügyben, találtunk 10ezerFt/fő és 500Ft/fő/éj-ért is, de végül győzött a szomszéd hotel, mert nincs bogár, van szép medence, ingyen reggeli és WIFI!!!, ára pedig úgy közepes... majd meglátjuk meddig maradunk(Puri Tanah Lot). Mikor jöttünk kifelé az előző hotelből, kérdezték kell-e taxi, aztán csodálkoztak, hogy mondtuk, hogy nem. Valószínűleg akkor csodálkoztak csak igazán, mikor látták, hogy csak átsétáltunk az út túloldalán lévő hotelbe.
Holnap kirándulni megyünk, sms-ben beszéltük egy helyi emberrel, aki nagyon kedvező áron rendelkezésünkre fog állni(kocsi,idegenvezetés) egy napra. Egyébként Bali-n nincsen tömegközlekedés, így vagy bérelsz robogót(ez veszélyes), vagy bérelsz sofőrt/kocsit(mint mi), vagy marad a "drága" taxi...
Kajával nincsen gondunk, kérdeztétek fogytunk-e. NEM. Kínában fogytunk, majd Kuala Lumpur-tól végig volt jó kaja, így nem éhezünk. Szerintem a súlyunk a régi, de az állóképességünk hihetetlenül megedződött. Ja a Magnum jégkrém itt csak 200 Ft, szóval ma az volt vacsira az előétel :).

1. Az a medúza nagyon durván néz ki:o Jó lehet amúgy ez a hely,tetszik, ah írtál róla.
    Ez a Richárd nem egy ilyen alacsonyabb,testes sötét hajú srác,hm..? mert anno a TV2-n volt vmi műsor amiben 4 pasi egy csajért "küzdött",és ott volt egy Baliról jött srác,akit Ricsinek hívtak.

2. Szia Évi!
    Jaj de jó lehet Bali, én is szívesen ellátogatnék oda. Úgy irigyellek a "kigyúrt testű szőke ausztrál szörfösök" miatt IS :D.
    Puszi
    ui: Budapesten fogsz dolgozni?

3. Szia Évi!
    Eddig nem írtam, de most szükségét éreztem, szuper bejegyzés lett! Ahogy írsz róluk, a helyről és az emberekről és amilyenek lehetnek...hát ez kész, én lemegyek hídba :D Tetszik a hely, kipróbálnám egy kis időre. Az ausztrál szörfösök miatt én is irigyellek... ;) Ááá, meg így mindenért. Inkább el is olvasom még párszor a bejegyzést, nem semmi - "buli van és barátkozás ezerrel" :D
    További jó pihenést, használjatok ki minden pillanatot!
    Puszi,
    Vivi

4. Helló Mindenki!
    Mi Balin élünk a párommal, Nusa Duán.
    Nyugis hely és gyönyörű a starndja, minden csupa virág, tisztaság van, ellentétben a bulisabb helyekkel, de innen könnyedén el lehet jutni oda is ha valaki Bulizni vágyik. :)
    Ha valakinek szüksége van olcsó szobára, akkor küldjetek mailt a macsar.bela@gmail.com-ra. Nálunk van medence és külön fürdő. Nem luxus, de tisztaság van és kényelmesek az ágyak. :)
    Várjuk a vállalkozó kedvű utazókat! :)
    Sziasztok!
    Béla

5. mocsar.bela@gmail.com él még ez az olcso szàllàs?!
    Ha igen a citadella26@gmail.com
    Szeretnék ajànlatott kapni. Nagyon vàrom vàlaszotokat.